Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

torsdag 31 december 2009

Cubic

Igår(30 december) såg jag en film som hette Cubic(eller Equilibrium som den heter på engelska).

Den handlar om ett framtidsland där de, genom att ta bort allas känslor, inte har krig eller mord.
Genom att ta en speciell medicin försvinner känslorna och du känna alltså ingenting.
De som visar känslor eller inte tar sin medicin blir avrättade, allt för att motverka krig.
Men en prelant(hög uppsatt människa), spelade av Christian Bale, glömmer en dag att ta sin medicin och inser vad medicinen har gjort mot landet och dess folk.

Skådespelare som är med är bl.a. Christian Bale och Sean Bean.

Min åsikt:
Filmen var bra. Vissa stunder lite överdriven med på det stora hela en spännande framtidsfilm med bra skådespelare. Christian Bale är otroligt duktig och han lyfter filmen ett snäpp till på skalan.

Jag ger den 3,5
F
av 5.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=wcjU3Ul69UY&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar