Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

lördag 26 december 2009

Min granne Totoro!

Förlåt att jag inte har uppdaterat på länge:(
Har haft mycket att göra inför jul!

Nu kommer i alla fall nästa filmtips: Min granne Totoro.

Systrarna Satsuki och Mei har precis flyttat till ett stort gammalt hus på landet med sin pappa. Mamman ligger på ett sjukhus i närheten, men alla längtar och hoppas att hon snart ska få komma hem. Först blir syskonen lite rädda i allt det nya men snart upptäcker de att det finns något magiskt i huset och runtom. På en av sina promenader i skogen vid huset träffar de sin nya granne, Totoro, en stor och lustig varelse som vaktar skogen.

En härlig feelgood film!

Se trailern här: http://www.youtube.com/watch?v=pp9PDj_zb1k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar