Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 31 januari 2010

Änglagård

Dagens filmtips är Änglagård.

Handling:
Cabaréartisten Fanny ärver en gammal herrgård av en morfar hon aldrig träffat. Hon flyttar dit med sin vän Zac som är dragshowartist. De bemöts med misstänksamhet, fördomar och skvaller. Under ytan på den lantliga idyllen pågår dock många intriger som långsamt nästlas upp.

Skådespelare: Helena Bergström, Rikard Wolff, Sven Wollter, Per Oscarsson m.fl.

Min Åksikt:
En väldigt bra film! En av de bästa, om inte den bästa, svenska film som gjorts!
Bra skådespelarprestationer och fina miljöer!

5 AV 5

Trailer: http://ondemand.mh.ltu.se/play.php?vid=218

3 kommentarer:

  1. Kul att du lägger upp lite svenska filmer också! Fortsätt så =D

    Guggi

    SvaraRadera
  2. Oj, vad skoj; upptäckte att jag kan skriva så här också. Glömde säga att det finns en Änglagård 2, och nästa år ska det komma en 3'a också. Varför räcker det inte med en bra film, istället för ett original och två värdelösa uppföljare?? Nån som håller med mig??

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, Guggi. Varför alla dessa uppföljare? Man ska sluta när det är som bäst! Gillade inte den första Änglagårdsfilmen så värst mycket så har inte velat se uppföljaren.

    SvaraRadera