Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 18 juli 2010

Percy Jackson och kampen om åskviggen


Dagens recension: Percy Jackson och kampen om åskviggen(the lightening theif på engelska, bättre titel enligt mig).

Handling:
Någon har stuligt Zeus åskvigg och alla tror att det är Poseidons son, Percy Jackson. Percy vet dock inte att han är en gudason och blir chockad när han bli anklagad för att ha stulit den.
Han måste bevisa att han inte har gjort det, och även hitta den riktiga tjuven.

Skådespelare: Logan Lerman, Catherine Keener, Uma Thurman, Pierce Brosnan, Sean Bean, m.fl.

Min åsikt:
Helt ok handling och skådespelarinsatser. Fast ibland blev det lite väldigt patetisk, i böjan satt jag bara och skrattade, det var lite töntvarning där!

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=yxDEChe_54I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar