Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

måndag 18 april 2011

Sagan om Konungens Återkomst

Dagens film blir Sagan om Konungens Återkomst, den sista i Sagan Om Ringen-triologin.



Handling: Den avslutande delen i trilogin om Härskarringen. Aragorn återvänder till Gondor, för att leda sitt folk i det sista slaget mot ondskans makter. Samtidigt närmar sig Sam och Frodo Domedagsberget och sitt mål att förstöra Ringen.

Skådespelare: Elijah Wood, Viggo Mortensen, Orlando Bloom, Ian McKellen, Cate Blanchett, John Rhys-Davies m.fl.

Biopremiär: 17 december 2003

Min åsikt:
Hela den här triologin är helt fantastisk! Den bästa som någonsin gjorts(och Tillbaka Till Framtiden). Att lyckas hålla stämningen och känslan genom alla dessa är imponerade.
Alla(nästan) skådespelare lyser i sina roller, och det känns verkligen trovärdigt!
Sedan har ju J.R.R. Tolkien skrivit tre fantastiska böcker, men det är roligt att se att de flesta detaljer är där, även om det är lite amerikaniserade(typ kärleksbiten).
Denna film rekommenderas verkligen, alla tre filmerna är ett måste!

Trailer: 

1 kommentar:

  1. Åh, Sagan om ringen gillar jag starkt!
    Böckerna har jag inte läst, men det kanske man ska våga sig på?

    SvaraRadera