Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

fredag 1 januari 2010

Årets första filmtips!

Gott Nytt år Allihopa!

Nu är det 2010 och nytt decennium, jag själv känner ingen speciell skillnad med jag har ändrat layouten på min blogg p.g.a. det nya året!

Årets första filmtips blir:
Pirates of the Caribbean.

Handling:
Ett storslaget actionäventyr som utspelar sig vid en tid då ondskefulla pirater härjade i Karibiska havet. För den buffliga men ändå charmiga kaptenen Jack Sparrow är Karibiens kristallklara vatten som en enda stor lekplats full av äventyr och mysterier. Jacks idylliska liv kapsejsar den dag då den girige Kapten Barbossa stjäl hans ögonsten, skeppet The Black Pearl. Barbossa attackerar sedan staden Port Royal och kidnappar guvernörens vackra dotter Elizabeth Swann. Elizabeths barndomsvän Will Turner beslutar sig för att tillsammans med Jack göra ett vågat försök att rädda henne och samtidigt återta The Black Pearl.

Skådespelare: Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightly och Geffory Rush.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=G7z74BvLWUg

2 kommentarer:

  1. Vad tycker du själv om filmen?

    Putte i Liljanskogen

    SvaraRadera
  2. Filmen är väldigt rolig. Johnny Depp spelar väldigt bra som JacK Sparrow och han höjer filmen.
    Handlingen är ganska vanlig, amerikansk sådär men den sticker ut från mängden tack vare Depp.

    SvaraRadera