Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

lördag 2 januari 2010

Shrek

Nästa filmtips är en av mina favoriter:
Shrek

Handling:
Träsktrollet Shrek bor ensam i ett träsk, och han fördriver glatt tiden med att bada i gyttja, äta avfall och skrämma bort inkräktare. En kväll upptäcker Shrek att hans träsk är fullt av sagofigurer som den elake härskaren Farquaad har skickat dit. För att få tillbaka träsket måste Shrek rädda prinsessan Fiona, som är fånge i ett torn som vaktas av en ond drake. Tillsammans med en mycket jobbig åsna ger sig Shrek iväg...

Skådespelare(röster:bl.a. Eddie Murfy, Cameron Diaz och Mike Myers

Min åsikt:
Jag tycker filmen är jätterolig, orginell och inte likt något annat.
Jag tycker också det är roligt att de har fått med så många klassiska sagofigurer.
Jag ger den 5 F av 5.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jxqQPrUomTc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar