Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

måndag 4 januari 2010

Dagens filmtips-Titanic!

En klassiker som alla borde se: Titanic.

Handling:
Oceanångaren Titanic skall i april år 1912 genomföra sin jungfruresa från hamnen i Southampton till New York. På denna resa följer hundratals emigranter med för att söka lyckan i väst. Jack Dawson är inget undantag. Precis innan skeppet skall lätta ankar vinner han och sin kompis Fabrizio på poker, vilket leder till att de får biljetter till Titanic. Efter all uppståndelse kommer de så iväg. Då de senare går upp på däck får Jack syn på sitt livs kärlek - Rose Dewitt Bukater, en förnämd förstaklassflicka med en rik blivande man och numera fattig familj. Då dagarna går får Jack och Rose kontakt. De träffas i smyg och detta lyckas till en början. Senare får familjen reda på detta och fängslar Jack i fängelsecellen, längst ned i skeppet. Då skeppet på natten till den 14 april kör in i ett isberg offrar Rose sig själv och letar efter Jack.

Skådespelare: Leonardo DiCaprio och Kate Winslet m.fl.

Skådespelare:
När jag såg den här filmen första gången var jag helt trollbunden. Jag tycker den är helt fantastisk och storslagen.
Helt magiska skådespelarinsatser som inte liknar något annat!

5 F av 5

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=26HJ52yRz2s

3 kommentarer:

  1. Älskar den här filmen!
    Snyggt med "dagens film" också!

    SvaraRadera
  2. Håller med, bloggen har verkligen fått en ansiktslyftning! Hoppas att du får fler kommentarer snart :D

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket!
    Vad glad jag blir!

    SvaraRadera