Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 3 januari 2010

Kalle och Chokladfabriken

Här kommer dagens filmtips:
Kalle och Chokladfabriken

Handling:
Kalle är en godhjärtad pojke från en fattig familj som lever i skuggan av Willy Wonkas sötsaksfabrik. En dag lanserar Willy Wonka en världsomspännande tävling för att välja den person som en dag ska ta över hans godisimperium. Kalle och fyra andra lyckosamma barn drar högsta vinsten och får en guidad tur genom den legendariska godisfabriken, där ingen utomstående har satt sin fot på 15 år. Det blir ett äventyr som överträffar hans vildaste fantasi.

Baserad på Roald Dahls bok.

Skådespelare: Johnny Depp, Freddie Highmore och Helena Bonham Carter m.fl.

Min åsikt:
Väldigt söt film med otroligt duktiga skådespelare. Filmer som är gjorda efter böcker brukar inte bli så bra, men de lyckas väldigt bra med den här!

Jag ger den 4 F utav 5.

3 kommentarer:

  1. SV: Jag ska vara där i två veckor :))
    <3

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt!
    Hoppas du får det bra!
    <3

    SvaraRadera
  3. HEEEEJ!!! jag heter BANANKUNGEN!!!! jag tycker den här filmen är bra

    SvaraRadera