Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 20 mars 2011

Plaza Suite

Dagens film, som egentligen skulle blivit igår, blir istället idag! Den heter Plaza Suite och jag såg den igår!

Handling:
Filmen utspelar sig på Plaza Hotel i New York, i samma suite: 719. Det är tre olika berättelser:
1, Om Karen och Sam som har varit gifta i 23 år, och ska fira bröllopsdag i samma suite som för 23 år sedan.
2. Om en Hollywood-regissör som lockar sin ex-fru för att prata...
3. och sist om en familj där dottern ska gifta sig och låser in sig på toaletten medan föräldrarna försöker få ut henne.

Skådespelare:  Walter Matthau, Barbara Harris, Lee Grant, Maureen Stapleton

Min åsikt: En väldigt underhållande film, med bra skådespelare och en härlig miljö. Bra idé att ha flera historier på samma plats, man kan fläta ihop dem på ett bra sätt!
Min favorit var överlägset Maureen Stapleton som en virriga med godhjärtade Karen!

Premiär: 1 november 1971(Sverige)

2 kommentarer:

  1. hade vart chill om genre fanns med i själva recensionen, så att man kan ta nåt man är sugen på att se :) vet inte om du gjort detta innan, men ändå

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, bra tänkt, alltid skojigt med förbättring!

    SvaraRadera