Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

fredag 15 april 2011

Enemy of the State


Dagens film är än av mina absoluta favoriter: Enemy of the State.

Handling: Robert Dean är en ung framgångsrik advokat. Av misstag får han tag på bevismaterial om ett brutalt mord på en högt uppsatt politiker. När det visar sig att det är självaste staten och dess hemliga övervakningsbyrå NSA som ligger bakom dådet, inser Robert att han och hans familj befinner sig i livsfara.

Skådespelare: Willl Smith, Gene Hackman m.fl.

Biopremiär: 18 december 1998

Min åsikt: En mycket bra film. Det är skrämmande med att staten filmar varenda steg man tar och varenda sak man gör. Om man inte tycker illa om FRA-lagen så kommer man definitivt göra det efter den här rullen. Will Smith spelar bra och den är filmen rekommenderas starkt!

Trailer:  Jag hittade ingen bra trailer!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, den filmen är jättebra! Will Smith är väldigt begåvad och trovärdig i denna filmen!
    Kna inte du skriva lite om den nya Pirates of the Caribbean-filmen som ska komma! Vilka som är med typ?

    SvaraRadera