Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

fredag 15 april 2011

Forrest Gump

Eftersom att det är lov idag, för mig i alla fall, kan jag passa på att tipsa om ännu en film idag. Jag har ju ändå tid!
Det är Forrest Gump, en klassisker som ni, som inte har sett den, verkligen borde se!




Handling: Forrest Gump sitter på en bänk och berättar om sitt liv.
 Men det enda Forrest egentligen vill är att hans stora kärlek Jenny ska ha det bra.

Skådespelare: Tom Hanks, Robin Wright m.fl.

Biopremiär: 14 oktober 1994

Min åsikt: Tom Hanks är makalöst bra i denna sagolika film utan like. Filmen visar att det finns hopp även när man minst anar det, och här finns även den klassiska repliken: Life is like a box of chocolate- you never know what you get(Livet är en chokladask, du vet aldrig vad du kommer få.

Trailer:

1 kommentar:

  1. Älskar den här filmen! "Run Forrest Run!!".
    Kommer Tom Hanks med någon ny film snart??

    SvaraRadera