Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

onsdag 10 augusti 2011

Hungerspelen - Bok blir film!

En av de bästa böcker jag någonsin läst kommer nu på film! Dock ska man nog inte ha för höga förväntningar, de enda filmerna som är gjorda efter böcker som blivit bra är (enligt mig) Sagan om ringen-triologin. Tyvärr tror jag inte att denna kommer att bli lika bra, men man vet ju aldrig. Här kommer i alla fall en liten förtitt på skådespelare som ska vara med i denna film: Hungerspelen.







Handling:  
Boken(och antagligen film med) handlar om ett futuristiskt land som heter Panem, detta land är indelat i 12 distrikt och dessa tolv distrikt tävlar mot varandra i en tävling som kallas Hungerspelen. Spelet går ut på att vara sist kvar, och hur detta görs är upp till en själv...

Skådespelare: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Elisabeth Banks m.fl.

Biopremiär:( troligen) 23 mars 2012

Trailer: (teaser trailer)

2 kommentarer:

  1. åh, vad roligt att den kommer snart! Tycker dock att skådespelarna verkar lite sådär, men det blir nog bra!
    Tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Hum, inte för att vara kritisk - men det där är en fan-made trailer;)

    SvaraRadera