Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 17 april 2011

King Kong

Dagens första inlägg blir King Kong. Jag satt och tänkte på filmer med  Adrian Brody, han är en grym skådespelare, och då blev det den här. Dock kom jag på en annan också, som troligen kommer i ett senare inlägg!



Handling: 
Den arbetslösa skådespelerskan Ann Darrow nappar på regissören Carl Denhams vansinniga projekt att leta upp en avlägsen ö för att göra en film om en mytisk jätteapa. Väl där upptäcker de att verkligheten överträffar alla tidigare föreställningar. När Carl planerar att utöka filmprojektet till en större affärsidé lär han sig snart att man inte ostraffat leker med naturens krafter ...

Skådespelare: Naomi Watts, Jack Black, Adrian Brody m.fl.

Biopremiär: 14 december 2005

Min åsikt:
Filmidén är bra, det blir mycket spänning och oväntade scener. Dock är det lite långdraget och 3h blir väldigt mycket. Jack Black och Adrian Brody spelar väldigt bra, dock tycker jag att Naomi Watts överspelar, och det sänker omdömet ganska mycket eftersom att hon är huvudperson och man ser (för) mycket av henne.
Men man kan inte tycka illa om King Kong!

Trailer:

1 kommentar:

  1. Åh, om du ska ha en film med Adrian Brody borde du ha The Pianist, det handlar om judarna under andra världskriget. Den är grym, och skriv gärna om Adrian Brody själv också! Gör han något nytt snart?

    SvaraRadera