Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

torsdag 23 juni 2011

Kronjuvelerna

Dagens film blir en som det har stått mycket om i tidningarna: Kronjuvelerna. Jag var inte så jättepigg på att se den, men nu när jag har läst vad den handlar om kanske jag får ta mig en tänkare.



Handling(från filmpunkten.se):
Fragancia smyger en sen natt upp mot den stora direktörsvillan. I mörkret konfronteras hon med direktörssonen Richard Persson, en ung man med ett lysande ärr i pannan. Ett skott går av, Richard faller till marken och Fragancia häktas för dådet. I de kommande förhören målas Fragancias livshistoria upp. Den tar sin början vid födelsen, där Richard och Fragancia förväxlas på BB. Under barnens uppväxt konfronteras de om och om igen. Fragancia och hennes lillebror Jésus liv tar oanade vändningar och vi får följa en livsresa i en lika magisk som dramatisk miljö

Skådespelare: Alicia Vikander, Björn Gustavsson, Bill Skarsgård, Alexandra Rappaport m.fl.

Biopremiär:  29 juni 2011

Trailer:


1 kommentar:

  1. Var inte så förtjust i Björn Gustafsson när han var med i Melodifestivalen, hans skämt gick inte hem hos mig!
    Men han kanske är bra när han är mer seriös, för det verkar vara en rätt seriös film! Blir spännande om han överraskar mig positivt!

    SvaraRadera