Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

tisdag 21 juni 2011

Kung Fu Panda 2

Nu har jag äntligen sett den, men som jag förutspådde var den inte lika bra som sin föregångare! Men en  så
otroligt charmig panda som Po kan man inte få nog av!

Vill ni veta mer om Kung Fu Panda, alltså film nummer 1, klicka här: http://helena-film.blogspot.com/2010/04/kung-fu-panda.html



Handling:
Ännu en skurk har kommit fram i Kina. Denna gång är det den onda påfågeln Chen som är hotet mot Kina. Po och de fruktade fem måste besegra Chen, innan han besigrar Kung Fu. Po får även veta något om hans förflutna...

Skådespelare(orginalröster): Jack Black, Angelina Jolie, Dustin Hoffman, Lucy Liu, Jackie Chan, Gary Oldman m.fl.

Svenska röster:  Lawrence MacRory, Claes Ljungmark, Annelie Heed, Jose­phine Bornebusch m fl.


 
Biopremiär:  8 juni 2011

Min åsikt:  Jag älskade den första Kung Fu Panda-filmen. Dock visste jag att nummer två inte skulle bli lika bra, det är svårt att göra en uppföljare, det finns några fåtal undantag!
Men den här är rolig och Po är absolut lika charmig som han var i första filmen, dock är handlingen lite smörig och det känns som att den bara blev som vilken annan film som helst, vilket är rikitgt synd eftersom att Kung Fu Panda var något nytt.
Det som också var synd tycker jag är att det var en cliffhanger, vilket antaligen innebär att det kommer att komma en tredje film, känns onödigt tycker jag. Vad ska den handla om??
Men en sevärd film om man gillar den första Kung Fu Panda-filmen, underhållande och lättsam.

Trailer:  Svenska















Trailer:Engelska

1 kommentar:

  1. Jag var på premiären av den här och jag älskade den! Dock klarar jag inte av att se dubbad film, även om den är animerad som många säger. För den är ju synkad med det engelska talet. I alla fall, jättehärlig film. Vissa delar av den log jag vikt dubbel av skratt(om det heter så).
    Kram

    SvaraRadera