Om mig

Jag är en tjej som älskar att titta på film.

söndag 14 augusti 2011

Iskallt uppdrag

Dagens film, som jag såg igår, blir Iskallt Uppdrag. Detta var Timothy Daltons första Bond-film, och jag tycker han gör det riktigt bra!






Handling: 
När ryssarna upptäcker att James Bond har organiserat den sovjetiske generalen Koskovs flykt verkställer de en plan, som går ut på att döda alla fiendeagenter.
General Koskov fångas in av ryssarna och Bond slår sig ihop med en vacker cellist för att hitta honom.



Skådespelare:  Timothy Dalton, Maryam d´Abo, John Rhys-David m.fl.

Biopremiär: 10 juli 1987

Min åsikt:
En bra Bond-rulle som inte är likadan som dess föregångare. Det känns som att Timothy Dalton försöker göra Bond lite mer seriös och inte lika mycket "slå ner fem killarna med en hand"-killen. Utan mer realistisk. Dock finns det vissa sekvenser i filmen som man bara känner: "Oj, vad verkligt". Dock tror jag egentligen inte att man ska tänka så, då blir det ingen rolig stund framför TV:n. En annan grej som jag undrar är: Hur många gånger man kan säga "James" på 130 minuter, för det var precis vad Maryam d´Abo(cellisten) gjorde!


Trailer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar